Beata Majewska

Beata Majewska
Jestem czynnym nauczycielem dyplomowanym z wieloletnim stażem zawodowym, certyfikowanym terapeutą Integracji Sensorycznej (Certyfikat PSTIS nr 3047). Jestem również dyplomowanym logopedą oraz terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i rewalidacji dziecka z autyzmem. Na co dzień pracuję z dziećmi autystycznymi. W pracy z dzieckiem kieruję się swoją wiedzą, podpartą wieloletnią praktyką i doświadczeniem, a także intuicją, umiejętnością obserwowania i rozumienia świata dziecięcego. Stosuję elementy różnorodnych metod, podchodząc indywidualnie do każdego dziecka. Cały czas pogłębiam swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach, warsztatach, studiując fachową literaturę. Praca z dziećmi jest dla mnie pasją. Dodatkowo jestem instruktorem masażu Shantala. Prywatnie jestem mamą dwóch dorosłych córek i babcią dwójki wspaniałych wnucząt.
Doskonalenie zawodowe:
Studia:
- Magisterskie: Pedagogika ze specjalnościami-wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe- Uniwersytet Zielonogórski (dawna WSP)
- Podyplomowe: Menadżerskie dla kadry kierowniczej oświaty- Politechnika Gdańska
- Podyplomowe: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i rewalidacja dziecka z autyzmem - PWSNS Gdynia
- Podyplomowe: Logopedia- GWSH Gdańsk
- Podyplomowe: Neurologopedia- UG
Kursy kwalifikacyjne:
- Pedagogika lecznicza
- Oligofrenopedagogika
- Bibliotekoznawstwo
- I i II stopień –Terapeuta integracji sensorycznej- certyfikat PSTIS nr 3047
- Instruktor masażu Shantala i Shantala Body Touch-członek Polskiej Szkoły Masażu Shantala
- Certyfikowany diagnosta narzędzi KORP –standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1 m.ca do 9 r. życia-ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju dziecka
- terapia ręki
- obronność sensoryczna i protokół Wilbarger
- terapia miofunkcjonalna
Inne kursy i szkolenia:
- Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego ( o typie afazji), Alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo.
- Diagnoza i terapia ślinienia się.
- Terapia sygmatyzmu międzyzębowego. Strategie wg Robyn Merkel Walsh oraz inne wybrane metody terapii.
- Moje sylabki- nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną ( met. Krakowska).
- Neurofizjologiczne usprawnianie dzieci w aspekcie logopedycznym.
- 3 stopniowe szkolenie –Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem.
- Makaton-poziom I.
- Dysleksja-specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu.
- Diagnoza pięciolatka i sześciolatka w szkole.
- Diagnoza dojrzałości szkolnej, stymulacja indywidualnego rozwoju dziecka ( arkusze diagnostyczne SGS, GE-5).
- Zabawa bawi, uczy, wychowuje.
- Aktywność muzyczno-ruchowa w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej- cz. I – taniec i improwizacja.
- Żeby czytanie nie było trudne. Rola czytania globalnego w edukacji sześciolatka.
- Nauka przez zabawę. Cykl edukacyjny Nasza klasa.
- Rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Wpływ kultury muzycznej na rozwój dzieci w wieku przedszkolnym.
- Inteligencja emocjonalna kluczem do wszechstronnego rozwoju ucznia.
- Planowanie pracy wychowawczej i dydaktycznej w przedszkolu.
- Od 2011r szkolny koordynator programu „ Czytamy razem” w ZSS nr 17 w Gdyni.
- Ewaluacja i autoewaluacja jako metoda podnoszenia jakości pracy szkoły.