
HELP-IK pomaga dzieciom z autyzmem, Zespołem Aspergera i Downa, z mózgowym porażeniem (MPD), niepełnosprawnością intelektualną, jak też dzieciom w normie intelektualnej, ale mającym zaburzenia integracji sensorycznej. Gabinet HELP-IK zaprasza na „naukową zabawę” w profesjonalnie wyposażonej sali ruchowej. Terapia SI prowadzona jest przez certyfikowanego terapeutę PSTIS i stanowi działania profilaktyczne lub naprawcze oraz ma na celu zmniejszenie i eliminowanie zaburzeń integracji sensorycznej. Stanowi bazę do dalszego, prawidłowego i harmonijnego rozwoju dziecka
- Diagnoza
- Terapia
- Poradnictwo
- Konsultacje

Zapewniamy nie tylko samą terapię, ale także diagnozę i profilaktykę logopedyczną. Swoją ofertę kierujemy do dzieci, młodzieży i dorosłych. Pomagamy między innymi dzieciom zagrożonym autyzmem, z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, dysleksją, niedosłuchem i opóźnionym rozwojem mowy, a także innymi problemami w komunikacji. Terapia logopedyczna poprzedzona jest szczegółową diagnozą, a plan terapii indywidualnie dopasowany do potrzeb Państwa lub Państwa dziecka.
- Diagnoza
- Terapia
- Konsultacje
- Poradnictwo
.

Diagnoza i terapia neurologopedyczna skierowana do dzieci z zaburzeniami o podłożu neurologicznym. Zaburzenia komunikacji językowej to nie tylko zniekształcona artykulacja, ale także zaburzona płynność wypowiedzi, trudność w odbiorze tego, co mówią inni, kłopot z nawiązaniem dialogu, brak produkcji mowy werbalnej. Wszystko to jest wynikiem uszkodzeń, niedorozwoju lub zakłóceń funkcjonowania centralnego układu nerwowego
- Diagnoza
- Terapia
- Konsultacje
- Poradnictwo

Terapia ręki to kompleksowa metoda rehabilitacji, która usprawnia koordynację, siłę i precyzję ruchów kończyn górnych, w tym palców, rąk i ramion, u osób, które mają problemy z rozwojem motoryki małej.
Terapia ręki jest wskazana dla osób, które doświadczają:
* Trudności z planowaniem ruchowym , problemów z koordynacją pracy rąk i oka, z wykonywaniem czynności samoobsługi, nieustabilizowanej siły mięśniowej, zaburzeń sprawności grafomotorycznej, nieprawidłowej postawy ciała.

Zajęcia w małych grupach wiekowych, przeznaczone dla dzieci nieśmiałych, wycofanych, mających trudności z przestrzeganiem norm społecznych, z trudnościami w relacjach społecznych oraz adaptacją do nowych sytuacji.
Praca nad zmianą zachowań z niewłaściwych na społecznie pożądane odbywa się za pomocą ściśle zaprogramowanego i zaplanowanego sposobu.
Podczas treningu ćwiczymy umiejętności deficytowe dla osób w danej grupie. Jest to jedna z metod pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (autyzm, zespół Aspergera) z ADHD, z dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym.

Terapia odruchów INPP (Instytut Psychologii Neurofizjologicznej)
to metoda oparta na codziennych, prostych ćwiczeniach ruchowych, mających na celu integrację pierwotnych odruchów i stymulację prawidłowego rozwoju neuromotorycznego u dzieci z niedojrzałością neuromotoryczną.
Metoda ta, stworzona w Wielkiej Brytanii, przez 12-18 miesięcy pracy z terapeutą, pomaga rozwiązać przyczyny problemów z nauką, koncentracją, równowagą czy koordynacją, a nawet zaburzeń emocjonalnych.
Metoda INPP jest stosowana u dzieci (powyżej 7. roku życia) oraz dorosłych, u których występują objawy niedojrzałości neuromotorycznej:
* Trudności w nauce (np. czytaniu i pisaniu).
* Problemy z koncentracją i nadpobudliwość (ADHD, ADD).
* Problemy z koordynacją ruchową i równowagą.
* Zaburzenia napięcia mięśniowego.
* Problemy z ruchami gałek ocznych.

Oferujemy szeroką gamę diagnoz. Zajmujemy się diagnozowaniem zaburzeń oraz służymy pomocą w przezwyciężaniu problemów z nich wynikających. W terapii stosujemy elementy różnorodnych metod, podchodząc indywidualnie do każdego dziecka.
- Diagnoza logopedyczna
- Diagnoza integracji sensorycznej
- Diagnoza gotowości szkolnej
- Diagnoza rozwoju psychoruchowego dzieci od 1 miesiąca do 9,9 roku życia – KORP

Terapia miofunkcjonalna ma na celu prowadzenie oddziaływań terapeutycznych zmierzających do normalizacji i usprawniania czynności mięśni oralnych (oddychanie oraz przyjmowanie pokarmów i picie, niewerbalne czynności kompleksu ustno-twarzowego.
W terapii wykorzystane są ćwiczenia mięśni języka, warg) wad zgryzu (w tym zaburzeń zębowych).
Celem terapii miofunkcjonalnej jest korekta nieprawidłowych przebiegów funkcji biologicznych w obrębie narządu żucia – połykania. Występuje poprawa funkcjonowania mięśni dzięki ćwiczeniom kompleksu orofacjalnego, gdyż to funkcja kształtuje strukturę w kontekście funkcji: oddechowych, pokarmowych, artykulacyjnych.

Terapia pedagogiczna to oddziaływania edukacyjne mające na celu pomoc dzieciom i młodzieży w pokonywaniu trudności w nauce i rozwoju.
Jest to rodzaj wsparcia korekcyjno-kompensacyjnego, który usprawnia zaburzone funkcje (np. percepcję, pamięć), wyrównuje braki w wiedzy i umiejętnościach, a także podnosi samoocenę i motywację do nauki.
Terapia skupia się na eliminowaniu przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych, co pomaga osiągnąć lepsze wyniki w nauce i rozwijać umiejętności społeczne.
Terapia pedagogiczna jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży z różnymi trudnościami, takimi jak:
* Problemy z czytaniem (dysleksja), pisaniem (dysgrafia) czy liczeniem (dyskalkulia).
* Trudności w rozwoju poznawczym, społecznym i emocjonalnym.
* Słabsze wyniki w nauce, problemy z motywacją i samooceną.
Główne cele terapii pedagogicznej obejmują:
* Niwelowanie deficytów: Wyrównywanie braków w umiejętnościach i wiedzy,
* Stymulowanie rozwoju: Rozwijanie i usprawnianie funkcji poznawczych, takich jak percepcja, pamięć i koncentracja.
* Budowanie motywacji: Podnoszenie chęci do nauki i wiary we własne możliwości.
* Poprawa samooceny: Wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie u ucznia.
* Eliminowanie negatywnych konsekwencji: Łagodzenie trudności emocjonalnych wynikających z niepowodzeń w nauce.

Elektrostymulacja logopedyczna to nieinwazyjna metoda terapeutyczna polegająca na stymulacji mięśni i nerwów aparatu mowy za pomocą niskonapięciowych impulsów elektrycznych. Zabieg ma na celu wzmocnienie osłabionych mięśni, poprawę ich koordynacji i elastyczności, co prowadzi do usprawnienia funkcji artykulacyjnych, połykowych oraz poprawy świadomości sensorycznej w obrębie jamy ustnej. Jest to skuteczny dodatek do terapii logopedycznej i ortodontycznej, stosowany w przypadku zaburzeń mowy, takich jak: dysartria, dyzartria, afazja, czy obniżone napięcie mięśniowe, a także po operacjach, jak adenotomia.
Jak działa elektrostymulacja logopedyczna?
* Stymulacja mięśni i nerwów
* Wzmocnienie i koordynacja
* Poprawa funkcji połykania
* Podniesienie świadomości sensorycznej w obrębie jamy ustnej.
