Regulamin uczestnictwa w terapii w gabinecie Help-Ik

    1. Zajęcia terapeutyczne odbywają się na terenie gabinetu w dniach od poniedziałku do soboty. W niedzielę i święta gabinet jest nieczynny.
    2. Zajęcia SI, logopedyczne, neurologopedyczne, terapia ręki, terapia pedagogiczna mają charakter pracy jeden na jeden (terapeuta – dziecko).
    3. Zajęcia TUS, Socjoterapia, mogą mieć formę zajęć grupowych.
    4. Terapeuta prowadzący zajęcia udziela na bieżąco informacji rodzicowi na temat przebiegu terapii.
    5. Nadzór nad terapią pacjentów gabinetu Help-Ik sprawuje Beata Majewska. Rodzice mogą konsultować z nią dalszy przebieg terapii, składać uwagi, zastrzeżenia, zasięgać opinii.
    6. Wybór metod terapeutycznych dostosowany jest do potrzeb i możliwości psychofizycznych pacjenta.
    7. Grafik zajęć ustalany jest z rodzicem indywidualnie. W trakcie terapii koryguje się go w miarę potrzeb i możliwości, dostępu do sal terapeutycznych.
    8. Zajęcia indywidualne trwają 50 minut.
    9. Zajęcia grupowe trwają 50 min, z wyjątkiem zajęć socjoterapeutycznych grupowych, które trwają 75min.
    10. Spóźnienie się dziecka na zajęcia nie powoduje przesunięcia ich w czasie.
    11. Rodzice/opiekunowie zobowiązani są do punktualnego odbierania dziecka po zakończonych zajęciach.
    12. W czasie terapii rodzice/opiekunowie przebywają poza salą zajęć, w uzasadnionych przypadkach, za zgodą terapeuty, mogą być obecni na zajęciach terapeutycznych.
    13.                O każdej nieobecności dziecka na zajęciach rodzic powiadamia SMS lub mailem, terapeutę prowadzącego najpóźniej w dniu poprzedzającym zajęcia, do godziny 20.00.

       

    14.  W szczególnych sytuacjach rodzic powiadamia o nieobecności dziecka na zajęciach  SMS lub mailowo p. Beatę Majewską.

    Uwaga bardzo ważne: w temacie maila koniecznie proszę wpisać imię i nazwisko dziecka.

    1. Odwołane regulaminowo zajęcia mogą odbyć się w dodatkowym terminie tego samego miesiąca. W przypadku braku dogodnych terminów, opłata za następny miesiąc terapii zostanie pomniejszona o koszt nieodbytych zajęć, w przypadku spełnienia warunków z pkt 13.
    2. Niepowiadomienie w terminie, o nieobecności dziecka na zajęciach, będzie skutkowało obciążeniem rodzica pełną odpłatnością.
    3. Opłaty za reguluje się na podstawie wystawionego na koniec miesiąca, w którym zajęcia się odbyły. Rachunek jest przesłany na adres mail rodzica. Opłata dokonywana jest przelewem na konto wskazane w rachunku. Należność należy przesłać w terminie wskazanym na rachunku.
    4. Miesięczna zaległość w płatnościach za zajęcia powoduje zawieszenie zajęć dziecka do momentu uiszczenia zaległej kwoty.
    5. Opłatę za godziną konsultację (wg cennika) rodzic powinien uiścić przed pierwszym spotkaniem, podając w tytule przelewu imię i nazwisko dziecka, którego dotyczy konsultacja, na nr konta:

             PKOBP 62 1020 1853 0000 9102 0301 7241

    1. W przypadku, gdy konsultacja przedłuży się, rodzic zobowiązany będzie do dopłaty (wg cennika) za każdą  następną godzinę konsultacji.
    2. Opłatę za diagnozę rodzic uiszcza przed terminem omówienia diagnozy na konto jak w pkt 19.
    3. Zgłaszając pacjenta do gabinetu rodzic wypełnia kartę zgłoszenia zawierającą dane rodzica(do wystawienia rachunków) i pacjenta . Dane te objęte są ochroną RODO.
    4. Rodzic ma prawo zrezygnować z terapii z końcem miesiąca, powiadamiając o tym fakcie Beatę Majewską osobiście, telefonicznie lub mailowo.

    Beata Majewska

    02.01.2024

Standardy Ochrony Małoletnich w gabinetach Help-ik

wersja skrócona dla dzieci

 

Preambuła

Naczelną zasadą wszystkich działań podejmowanych przez Terapeutów  jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Celem polityki „Standardów Ochrony Małoletnich” jest zapewnienie Wam sprzyjających warunków do rozwoju zgodnie z Waszymi indywidualnymi możliwościami i potrzebami w atmosferze życzliwości, szacunku, akceptacji i bezpieczeństwa.

 

Rozdział I

Objaśnienie terminów

  1. Dzieckiem jest każda osoba do ukończenia 18. roku życia.
  2. Przez krzywdzenie dziecka powinniście rozumieć zamierzone lub niezamierzone działanie osoby dorosłej lub innego dziecka, które ujemnie wpływa na Wasz rozwój fizyczny lub psychiczny.

Rozdział II

Rozpoznawanie i reagowanie na czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci

Wszyscy Terapeuci w gabinetach Help-ikw ramach wykonywanych obowiązków zwracają uwagę kiedy Tobie lub innemu dziecku dzieje się krzywda.

Wyróżnia się 4 podstawowe formy krzywdzenia:

 

  1. Przemoc fizyczna to między innymi:
  • popychanie, szarpanie, policzkowanie, szczypanie, kopanie, duszenie, bicie otwartą ręką, pięścią lub przedmiotami.Przemoc psychiczna to między innymi:
  • poniżanie, upokarzanie, ośmieszanie, wyzywanie, wyśmiewanie, odtrącanie Ciebie, wciąganie Ciebie w konflikty dorosłych, wytykanie z powodu odmienności.
  • Wykorzystanie seksualne:  to naruszenie Twojej sfery intymnej dziecka, zmuszanie do oglądania nagich osób, robienie zdjęć lub filmów z udziałem Ciebie bez odzieży.
  • Zaniedbywanie to:             niezaspokajanie podstawowych Twoich potrzeb fizycznych i psychicznych lub nie          respektowanie Twoich podstawowych praw (niedożywienie, ubiór nieadekwatny do pory           roku, zaniedbanie higieniczne, pozostawanie na dworze bez opieki w godzinach        wieczornych i nocnych, nie dbanie o higienę snu i odpoczynku, nie posyłanie Ciebie do   szkoły, nie zapewnia Tobie opieki lekarskiej).

 

  •  

Przemocy możecie doświadczyć ze strony innych dzieci, rodziców lub opiekunów, osób trzecich (osób, z którymi miałaś kontakt czy pracowników szkoły).

Zasady bezpiecznych relacji Terapeuta– dziecko i dziecko – dziecko ustalone w gabinecie znajdują się w Załączniku nr 1 do niniejszych Standardów

 

 

Rozdział III

Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka:

  1. W przypadku doświadczenia jakiejkolwiek z wyżej wymienionych form krzywdzenia ze strony osób dorosłych lub innych dzieci zawiadom p. Beatę Majewską jako właściciela gabinetów Help-ik.
  2. Wówczas stosownie do zgłoszonej sytuacji zostanie uruchomiona odpowiednia procedura.

Rozdział IV

Zasady ochrony wizerunku dziecka

Gabinet Help-ik uznając Twoje prawo do prywatności i ochrony dóbr osobistych zapewnia najwyższe standardy ochrony Twoich danych osobowych oraz Twojego wizerunku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Zgodę na publikację Twojego wizerunku wyrażają w formie pisemnej rodzice lub opiekunowie prawni.

Rozdział V

Zasady dostępu dzieci do internetu

Z Internetu możesz korzystać jedynie pod nadzorem terapeuty  na zajęciach terapeutycznych.

 

Rozdział VI

Monitoring stosowania Standardów

Raz  na dwa lata dokonywana jest analiza realizacja Polityki ochrony dzieci przed krzywdzeniem i w razie potrzeby  właściciel gabinetu wprowadza do Polityki niezbędne zmiany i ogłasza pracownikom szkoły, dzieciom i ich opiekunom nowe brzmienie Polityki.

 

Rozdział VII

Zasady udostępniania Rodzicom i pacjentom gabinetu standardów do zapoznania się z nimi i ich stosowania

Dokument „Standardy Ochrony Dzieci/Małoletnich” jest dokumentem  gabinetów Help-ik ogólnodostępnym dla terapeutów, uczestników terapii oraz ich opiekunów.

 

Rozdział VIII

Przepisy końcowe

  1. Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem wchodzi w życie z dniem jej ogłoszenia.
  2. Ogłoszenie następuje w sposób dostępny dla terapeutów , uczestników terapii i ich Opiekunów poprzez zamieszczenie na stronie internetowej.
  3. Standardy ochrony udostępnione są również w wersji skróconej, przeznaczonej dla dzieci. Znajdują się w miejscu widocznym w poczekalni gabinetów.
 

 

 Załącznik nr 1

 

Zasady bezpiecznych relacji Terapeuta– dziecko

w gabinetach Help-ik

 

Zasady bezpiecznych relacji terapeuty z dziećmi obowiązują wszystkich terapeutów prowadzących zajęcia terapeutyczne na terenie gabinetów Help-ik. Terapeuci powinni traktować Was z szacunkiem oraz uwzględniać Waszą godność i potrzeby. Niedopuszczalne jest stosowanie przemocy w jakiejkolwiek formie.

 

Relacje personelu z dziećmi

 

  1. Działania podejmowane wobec Was powinny być adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe.
  2. Nikt nie może Was bić, szturchać, popychać, zawstydzać, upokarzać, lekceważyć, obrażać ani dotykać w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny.
  3. Osobom dorosłym pracującym w gabinetach Help-ik  nie wolno używać wobec Was wulgarnych słów, gestów i żartów, czynić obraźliwych uwag, kierować wypowiedzi dotyczących aktywności bądź atrakcyjności seksualnej oraz wykorzystywać władzę lub przewagę fizyczną nad Wami (zastraszanie, przymuszanie, groźby).
  4. Osoba dorosła pracująca w Help-ik nie może Wam proponować alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji, jak również używać ich w Waszej obecności.
  5. Jeśli czujesz się niekomfortowo w jakiejś sytuacji, wobec konkretnego zachowania czy słów osób dorosłych pracujących w Help-ik, możesz o tym powiedzieć innemu terapeucie lub właścicielowi gabinetów Help-ik pani Beacie Majewskiej i możesz oczekiwać odpowiedniej reakcji i/lub pomocy.

Zasady bezpiecznych relacji dziecko – dziecko
w gabinetach Help-ik

 

  1. Traktuj kolegów/koleżanki z należytym szacunkiem.
  2. Słuchaj innych, gdy mówią, nie przerywaj innym, gdy się wypowiadają.
  3. Pamiętaj, że każdy ma prawo do wyrażania swojego zdania, myśli i przekonań, jeśli nie naruszają one dobra osobistego innych osób.
  4. Przestrzegaj zasad bezpieczeństwa obowiązujących w szkole (nie narażaj innych na niebezpieczeństwo).
  5. Konflikty rozwiązuj w sposób pokojowy:
  1. Wycisz się, uspokój, zatrzymaj niepotrzebną kłótnię, zanim stracisz nad sobą kontrolę, a konflikt się tylko nasili.
  2. Powiedz co według Ciebie jest problemem, co jest przyczyną nieporozumienia, czego oczekujesz.
  3. Słuchaj co mówi druga osoba, jakie są jej odczucia, czego ona oczekuje i podsumuj, to co usłyszałeś/usłyszałaś.
  4. Upewnij się, że Twój rozmówca powiedział wszystko odnośnie swoich odczuć.
  5. Wymyślcie rozwiązanie, które będzie satysfakcjonujące dla Was obojga.
  6. Pamiętaj! Jeśli nie uda się Wam rozwiązać konfliktu, zawsze możecie zwrócić się o pomoc do nauczyciela, wychowawcy, psychologa, pedagoga lub dyrektora szkoły.
  7. Nie bądź obojętny gdy komuś dzieje się krzywda, zawsze poinformuj o tym nauczyciela, wychowawcę, psychologa, pedagoga lub dyrektora szkoły.
  8. Nie wolno Ci bić, szturchać, popychać ani w jakikolwiek sposób naruszać integralności fizycznej innego dziecka.
  9. Szanuj przestrzeń intymną swoich kolegów i koleżanek. Nigdy nie dotykaj kolegi/koleżanki w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny.
  10. Nie wolno Ci wyśmiewać, obgadywać, ośmieszać, zawstydzać, upokarzać, lekceważyć i obrażać innych uczniów.
  11. Nie wypowiadaj się w sposób obraźliwy o rodzicach Twoich kolegów i koleżanek
  12. Nie zwracaj się w sposób wulgarny do innych.
  13. Pamiętaj, że żarty, które nie bawią drugiej osoby, nie są żartami i taką zabawę słowną natychmiast przerywaj.
  14. Bądź tolerancyjny – szanuj odmienny wygląd, przekonania, wierzenia, poglądy innych.
  15. Szanuj prawo innych do prywatności, nie przeglądaj prywatnych rzeczy.
  16. Nie wolno Ci nagrywać ani rozpowszechniać wizerunku kolegi/koleżanki bez jego/jej wyraźnej zgody.
  17. Szanuj rzeczy osobiste i mienie kolegów/koleżanek.
  18. Jeśli chcesz pożyczyć jakąś rzecz od kolegi/koleżanki, zapytaj.
  19. Nie namawiaj innych do krzywdzenia.
 

PAMIĘTAJ !!!

KAŻDY ma prawo do poszanowania swojej godności

JEŚLI sam/a doznajesz krzywdy lub jesteś świadkiem krzywdzenia innego ucznia to NATYCHMIAST

powiedz o tym komuś dorosłemu na terenie gabinetu Help-ik

kontakt do właściciela gabinetu pani Beaty Majewskiej: 502155378