Zajęcia grupowe metodą Weroniki Sherborne
Jest to metoda, która wywodzi się z naturalnych zabaw ruchowych rodziców z dziećmi.
W metodzie R. Labana i W. Sherborne wyróżnia się kilka kategorii ruchu.
• Ruch prowadzący do poznania własnego ciała,
• Ruch kształtujący związek jednostki z otoczeniem fizycznym,
• Ruch wiodący do wytworzenia się związku z drugim człowiekiem,
• Ruch prowadzący do współpracy w grupie,
• Ruch kreatywny.
Celem tej metody jest rozwijanie poprzez ruch następujących sfer:
• Świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego;
• Świadomości przestrzeni i działania w niej;
• Dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu.”
Poprzez metodę W. Sherborne wspomaga się u dziecka rozwój emocjonalny oraz rozwijamy świadomość schematu ciała, jak również intrygujemy poszczególne części ciała. Istotne jest również to, że podczas terapii u dziecka rozwija się poczucie bezpieczeństwa, pewności, wiary we własne możliwości. Terapeuta dąży do rozwijania u dziecka własnej inicjatywy, inwencji czy spontaniczności. Polega na wykorzystaniu gier i zabaw w terapii, opiera się na ruchu, pracy z ciałem dziecka. Rozwija umiejętność nawiązywania kontaktów społecznych z rodzicem, trenerem, innym dzieckiem dzięki niedyrektywnemu podejściu do działania Modyfikujemy zachowanie dziecka podczas zabawy Pozwala uświadomić sobie przez ćwiczące dziecko posiadania części ciała oraz możliwości ich użycia, poprawia orientację dziecka w schemacie ciała i przestrzeni. Wspiera rozwój psychofizyczny dziecka, rozwija poczucie bezpieczeństwa i poczucie własnej wartości dziecka Daje dziecku możliwość przeżywania pozytywnych emocji w kontakcie z inną osobą.