Masaż Shantala
1 listopada 2016
Gimnastyka korekcyjna
16 kwietnia 2018
Show all

Diagnoza i terapia neurologopedyczna skierowana do dzieci

Z zaburzeniami o podłożu neurologiczny. Zaburzenia komunikacji językowej to nie tylko zniekształcona artykulacja, ale także zaburzona płynność wypowiedzi, trudność w odbiorze tego, co mówią inni, kłopot z nawiązaniem dialogu, brak produkcji mowy werbalnej. Wszystko to jest wynikiem uszkodzeń, niedorozwoju lub zakłóceń funkcjonowania centralnego układu nerwowego.

Terapią neurologiczną obejmujemy dzieci z :

  • afazją rozwojową,
  • spektrum autyzmu,
  • dysfazją
  • niepłynności ą mowy,
  • dyzartrią,
  • dyzartria
  • mózgowym porażeniem dziecięcym
  • wadami wrodzonymi centralnego układu nerwowego
  • niepełnosprawnością sprzężoną
  • uszkodzeniami mózgu
  • chorobami neurologicznymi

Diagnoza i terapia młodzieży i osób dorosłych

Terapia neurologopedyczna przeznaczona jest dla osób, które wskutek różnych czynników wypadków, urazów, chorób utraciły lub mają trudność z opanowaniem prawidłowej zdolności mowy

  • niepłynność mowy
  • afazji (częściowa lub całkowita utrata mowy) Do najczęstszych czynników wywołujących afazję zalicza się: udary mózgu, urazy czaszki, guzy mózgu);
  • dysartria(uszkodzenia ośrodków i dróg unerwiających narządy mowne tj. artykulacyjne, fonacyjne, oddechowe);
  • motoryczne zaburzenia czynności mowy oraz połykania po nabytych uszkodzeniach mózgu
  • apraksja mowy ( dotyczą artykulacji, fonacji, prozodii i motorycznych aspektów czynności mówienia)
  • dysfagia( związane z dysfunkcją czynności żucia, formowania kęsa i aktywnego kontrolowania procesu połykania w fazie ustnej i gardłowej; wprowadzenie technik specyficznej stymulacji funkcji połykania)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *